דף הבית » כללי » הסטטיסטיקה אומרת הכול: מדוע צריך קורס קבלן אינסטלציה וכיבוי אש?

הסטטיסטיקה אומרת הכול: מדוע צריך קורס קבלן אינסטלציה וכיבוי אש?

Contructor

בשנים האחרונות אנו עדים לתנופה ניכרת בכמות הבקשות לרישום קבלני אינסטלציה ומערכות כיבוי אש (ענף 190). החל משנת 2018, בה הוחלט שענף 190 יכיל בתוכו גם קבלני כיבוי אש, החשיבות שלו עלתה משמעותית. ככל שעולה הביקוש לקבלני אינסטלציה וכיבוי אש, כך עולה הביקוש לקורס מקצועי המכין לקראת מבחן ההסמכה. אספנו בשבילכם כמה נתונים מעניינים שמראים את החשיבות של ביצוע קורס קבלני אינסטלציה וכיבוי אש עבור קבלנים החפצים להיות “קבלנים רשומים”.

מה גורם לקבלן אינסטלציה וכיבוי אש להיות כה פופולרי?

בשנת 2016 הוגשו 28 בקשות לרישום בענף כיבוי אינסטלציה וכיבוי אש. מאז ניתן לראות עלייה בכמות הבקשות בכל שנה (למעט שנת הקורונה). בשנת 2021 לא פחות מ-99 בקשות הוגשו לרישום בענף 190. מה גורם לביקוש לשלש את עצמו ב-5 שנים?

  • אינסטלציה בכל מקום: אין פרויקט בנייה שלא מצריך קבלנות אינסטלציה. התקנת מערכות אינסטלציה, השבת מים אפורים, בדיקות בתהליך הבנייה ולאחריו אלה רק חלק מתפקידיו של קבלן האינסטלציה. מרבית העבודה של קבלן אינסטלציה מוסתרת מאחורי קירות, מתחת לרצפות או מדרכות. לכן בפרויקטים, מקצועיות קבלן האינסטלציה קריטית, כל תיקון במערכות הללו מצריך ביצוע נזק רציני.
  • אישורי בטיחות רק עם קבלנות כיבוי אש: על מנת שהפרויקט יעמוד בתקנות הבטיחות, חייב קבלן כיבוי אש. קבלני אינסטלציה וכיבוי אש מומחים בהתקנת אמצעי כיבוי אש, תאום מערכות אש בבניין והידראוליקה. ללא עבודה מקצועית של קבלן כיבוי אש הפרויקט לא יקבל את אישורי הבטיחות שהחוק מחייב.

כמה בקשות לרישום קבלן אינסטלציה וכיבוי אש מאושרות?

שימו לב לנתון הבא: בשנת 2021, 64 בקשות נדחו לרישום קבלנים בענף 190, רק 39 אושרו. כלומר, רק 38% מהבקשות לרישום קבלני אינסטלציה וכיבוי אש התקבלו. מדוע אחוזי הקבלה נמוכים כל כך?

קבלנים רבים המבקשים להירשם בענף 190 מחויבים לבצע בחינה מקצועית בתחום. הבחינה של רשם הקבלנים כוללת את כל הנושאים הנוגעים לעבודת קבלן האינסטלציה וכיבוי האש. המבחן מורכב מ-70 שאלות סה”כ. 10 שאלות בנושא בטיחות כללית (בציון מעבר 80). 10 שאלות בנושאי בטיחות בתחום האינסטלציה וכיבוי האש (בציון מעבר 65). ו-50 שאלות בתחום המקצועי, בתחום החוקים והתקנות ובתחום הניהול התקין (בציון מעבר 65).

מתוך 88 קבלנים שניגשו לבחינה ב-2020-2021 רק 40 עברו אותה. כך שניתן לראות שאחוז גדול מתוך דחיות הבקשות לקבלן רשום בענף 190 הן בגלל כישלון במבחן ההסמכה.

איך קורס קבלן אינסטלציה וכיבוי אש עוזר לקבלנים?

ראינו שמבחן ההסמכה של רשם הקבלנים הוא אחד הגורמים המכשילים קבלנים בדרך לקבלת רישיון הקבלן ועימו הרישום בפנקס הקבלנים אותו מנהל “רשם הקבלנים”. כאשר בדקנו את הסיבות לכישלון בבחינה, גילינו שהרוב המוחלט של הקבלנים שנכשלו לא ביצעו קורס הכנה מקצועי למבחן. ליתר דיוק, רק כ-15% מבין הקבלנים שלא ביצעו קורס עברו את המבחן.

בניגוד לכך, כ-90% מבין הקבלנים שביצעו קורס מקצועי עברו את המבחן בהצלחה. הקורס המוביל כיום הוא קורס קבלן אינסטלציה וכיבוי אש של חברת “מכלל” הכשרה מקצועית בע”מ. הקורס עובר באופן מקוון, מה שאומר שניתן ללמוד אותו בכל זמן ומקום שנוח לכם – 24/7. הקורס מועבר על ידי מרצים מומחים בתחומם, כולל שאלות תרגול, מבחני תרגול וכמובן את כל המידע הנחוץ בשביל הבחינה.

רישום קבלני אינסטלציה וכיבוי אש מקנה לקבלנים זכויות רחבות, אפשרויות עסקיות וביקוש רב. על ידי ביצוע קורס קבלן אינסטלציה וכיבוי אש של “מכלל” תוכלו לעשות  צעד משמעותי לקראת קבלת רישיון הקבלן הנחשק. 

 

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן