דף הבית » מדריך מזיקים לרסס » אילו חומרי הדברה דורשים רישיון מדביר: עצות חשובות ומקוריות

אילו חומרי הדברה דורשים רישיון מדביר: עצות חשובות ומקוריות

כיצד הדברה ביולוגית עלולה לפגוע במאזן האקולוגי

חומרי הדברה הם חומרים כימיים המשמשים להרוג או להדוף מזיק. חומרי הדברה יכולים להיות טבעיים או סינתטיים. חומרי הדברה משמשים להגנה על יבולים מפני חרקים, עשבים שוטים ומזיקים אחרים. הם יכולים לשמש גם בבתים כדי להרוג פרעושים ונמלים.

על מנת לדעת אילו חומרי הדברה מצריכים רישיון מדביר, יש לדעת תחילה מה ההבדל בין הדברה מוגבלת לבלתי מוגבלת.

הדברה מוגבלת: מדובר בחומרי הדברה המיועדים לשימוש על ידי מפעילי הדברה מורשים, כגון מפעילי הדברה מסחריים ומגורים.

הדברה ללא הגבלה: מדובר בחומרי הדברה שיכולים לשמש כל מי שאינו מדביר מורשה.

רבים מחומרי ההדברה המוגבלים יכולים לשמש כל מי שאינו מוליך חומרי הדברה מורשה, אך ייתכן שהם יצטרכו לנקוט באמצעי זהירות נוספים בעת השימוש בהם כדי לעמוד בדרישות הרישום של EPA. לדוגמה, ניתן ליישם כמה קוטלי חרקים לשימוש מוגבל רק בשעות מסוימות של היום או באזורים מסוימים.

להלן חומרי ההדברה הנפוצים ביותר הדורשים רישיון מדביר:

* קרבריל (סווין)

* כלורפיריפוס (דרסבן)

* דיאזינון (Spectracide)

* Dichlorvos (DDVP)

* Malathion (Malathion EC)

* Methomyl (Methomyl EC)

* פאראתיון-מתיל-סולפט (Parathion Methyl Sulphate EC)

עד כמה רעילים קוטלי עשבים?

קוטלי עשבים הם תרכובות כימיות המשמשות להרוג צמחים לא רצויים. הם נמצאים בשימוש נפוץ בחקלאות ובגינון. קוטלי עשבים יכולים להיות רעילים לבני אדם, לבעלי חיים ולסביבה.

השימוש בקוטלי עשבים נחשב לבטוח בעבר אך ישנה מודעות גוברת לרעילותם. הסתמכות היתר על קוטלי עשבים הובילה לירידה במגוון הביולוגי ובביטחון תזונתי, כמו גם לעלייה בעשבים עמידים לחומרי הדברה.

שימוש בקוטלי עשבים נקשר גם למספר בעיות בריאותיות כמו סרטן, נזק נוירולוגי, נזק לפוריות ומומים מולדים בין היתר.

הרעילות של קוטלי עשבים תלויה במרכיבים, איך הם יושמו, וכמה זמן הם היו חשופים לסביבה. קוטלי העשבים הנפוצים ביותר בשימוש הם גליפוסט (החומר הפעיל ב-Roundup), 2,4-D, 2,4-DB, MCPA ו-paraquat.

טוקסיקולוגיה היא מושג חשוב כשמדברים על קוטלי עשבים מכיוון שהיא יכולה לעזור לנו להבין אילו השפעות יש לכימיקלים האלה על אורגניזמים חיים ומערכות אקולוגיות כשהם נכנסים אליהם בחשיפה מקרית או מכוונת.

כמה זמן קוטל עשבים רעיל?

לא תוכל לגדל שום דבר באדמה אם עדיין היה בה קוטל עשבים. מסיבה זו, רוב קוטלי העשבים נעלמים בין 24 ל-78 שעות. זה מרמז שאחרי שלושה ימים, זה בדרך כלל בסדר לגדל כל דבר, אכיל או לא, במיקום שבו ריססו קוטל עשבים.

כמה זמן שומרים קוטלי עשבים באדמה?

קוטלי עשבים הם חומרים כימיים שהורגים צמחים על ידי שיבוש הצמיחה התקינה של התאים שלהם. הם משמשים בחקלאות להדברת עשבים שוטים, ובגינון להסרת צמחייה לא רצויה. הם נשארים באדמה זמן רב לאחר היישום, תלוי איך הם יושמו ואיזה סוג הם היו.

קוטל העשבים יישאר פעיל במשך מספר שבועות או חודשים בהתאם לאופן השימוש בו. אם הוא רוסס על עלווה, אז הוא יישאר פעיל עד שבועיים. אם הוא רוסס על אדמה, אז זה יכול להישאר פעיל עד שישה חודשים.

 

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן