דף הבית » מדריך הדברה » הנה משהו שלא ידעתם עליו: האם ירק סופג חומרי הדברה מהאדמה?

הנה משהו שלא ידעתם עליו: האם ירק סופג חומרי הדברה מהאדמה?

הנה משהו שלא ידעתם עליו האם ירק סופג חומרי הדברה מהאדמה

הרבה פירות וירקות הם הבסיס לתזונה בריאה, אבל כמה מהמועדפים של המשפחה שלך יכולים להיות עשירים להחריד בכימיקלים מסוכנים.

חומרי הדברה סינתטיים מרוססים על יבולים על ידי חקלאים לא אורגניים כדי להרוג עשבים שוטים וחרקים, אבל הרעילות לא נגמרת שם. שאריות חומרי הדברה נשארות על קליפות הפירות והירקות גם לאחר שטיפתם שכן צמחים סופגים חומרי הדברה תוך כדי גדילתם.

בנוסף, שאריות חומרי הדברה באדמה יכולות לעבור לתוך היבול ולהיספג בצמחים דרך שורשיהם. לכן, גידולי שורש פגיעים במיוחד לעומס כימי. לדוגמה, גזרים ידועים ביכולתם לשאוב עקבות חומרי הדברה מהאדמה.

השנה, תותים נמצאים בראש רשימת תריסר המלוכלכים, ואחריהם תפוחים, נקטרינות, אפרסקים, סלרי וענבים. למרות שמומלץ לקנות אורגני בכל מקום אפשרי, זה לא תמיד אפשרי או סביר.

יש אנשים המאמינים כי שטיפה יסודית של התוצרת תסיר לחלוטין עקבות חומרי הדברה. ניתן לנקות את התוצרת כדי להיפטר מלכלוך, שאריות טיפול אנושי וחלק מחומרי הדברה, אך לא את כולם.

גידול ירקות בבית

נסה לגדל ירקות בבית אם יש לך כרגע כמה צמחים גדלים ואתה רוצה להגביר את משחק הגינון שלך. אלו הם מרכיבים חיוניים שמצוין להחזיק בהישג יד, וברגע שתתחיל לשתול אותם, לא תצטרך לקנות אותם שוב בחנות.

אחת השיטות הפשוטות ביותר להתחיל לגדל ירקות בבית היא עם בצל אביבי. אתה יכול לצלות אותם בשלמותם עבור תוספת דשנה לעוף או סטייק, או שאתה יכול לקצוץ אותם לסלטים ולקישוטים. סביר להניח שבסופו של דבר יהיה לך מספיק בגלל המהירות שבה הם גדלים.

לעולם לא תרכוש שוב שום מחנות ברגע שתלמד כמה פשוט לייצר אותו בבית. במקום להשתמש בשום מהמכולת, החוכמה היא להתחיל בשום זרע, שנבחר בשל גודלו ועקשנותו תוך כדי הפיתוח. באינטרנט או במרכז גן, אתה יכול לרכוש שום זרעים. לקציר מוקדם בקיץ, יש לזרוע שום בסתיו ולאפשר לו לגדול במהלך החורף והאביב.

ניתן לגדל צנוניות וגזר שניהם בדרכים דומות. על מנת לקצר את תקופת הגידול יש להתחיל במגוון קצר. הגזרים מוכנים לקטיף כשהחלק העליון שלהם מתחיל לצאת מהאדמה.

שום הוא מרכיב נפוץ בכל המטבחים ומשמש במגוון רחב של מאכלים. הכינו בעצמכם חמאת שום ושמן שום לטעם מזון בנוסף לשימוש בו במוקפצים. ציפורן אחת היא כל מה שאתה צריך כדי להתחיל.

ג’ינג’ר הוא אוכל “חם”, כפי שאולי אמך או סבתך אמרו לך. זה אומר שהוא יכול להגביר את האנרגיה, להפחית נפיחות ולהילחם בהצטננות. אתה יכול לאדות דגים עם ג’ינג’ר, רוטב סויה ושמן שומשום לארוחה מהירה של חלבון או להכין תה ג’ינג’ר מרגיע.

הדברה טבעית לצמחים

חומרי הדברה הם כימיקלים שיכולים להרוג מזיקים ואורגניזמים אחרים. הם מרוססים בדרך כלל על צמחים כדי להגן עליהם מפני אכילה על ידי מזיקים אלה. הבעיה היא שהם יכולים להרוג גם חרקים ובעלי חיים מועילים, כמו דבורים, פרת משה רבנו וציפורים.

הדברה טבעית היא דרך להגן על צמחים ללא שימוש בחומרי הדברה. הוא משתמש בהגנות הטבעיות של הצמחים עצמם כדי להרחיק מזיקים. הדברה מסוג זה מגינה על מאביקים וחרקים מועילים אחרים בכך שאינה פוגעת בהם באמצעות חומרי הדברה. זה לא פוגע בסביבה או באנשים גם בגלל שהוא לא מכיל כימיקלים או רעלים.

איך נפטרים מברחשים בעציצים

ישנן כמה דרכים שונות להיפטר מחרקים בעציצים. דרך אחת היא להשרות את הסיר בתערובת של מים ואקונומיקה למשך 10 דקות. דרך נוספת היא להשתמש בתרסיס קוטלי חרקים, אך ייתכן שזה לא בטוח לצמחים.

חרקים יכולים להוות מטרד בסירים, ולעתים קרובות הם חוזרים לאחר שמנסים להיפטר מהם. ישנן דרכים רבות ושונות להיפטר מהבאגים הללו, אך הנה כמה שהוכחו כיעילות.

ישנן דרכים רבות להיפטר מחרקים בעציצים, אך חשוב לדעת איזה סוג של חרק יש לך. הסוגים הנפוצים ביותר הם חיפושיות יפניות ועלים. חיפושיות יפניות אוכלות את העלים ומשאירות חורים על הצמח בעוד שעלים שואבים את מיץ הצמח ועלולים לגרום לנבילה או הצהבה של עלים.

אם אתה חושב שזו חיפושית יפנית, השתמש בקוטל חרקים או פזר אדמה דיאטומית על גבי האדמה (או שניהם). אם זה עלים, השתמש בקוטל חרקים או מועך אותם עם האצבעות.

 

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן