דף הבית » מדריך הדברה » האם חקלאות בת קיימא ללא חומרי הדברה: המדריך המלא

האם חקלאות בת קיימא ללא חומרי הדברה: המדריך המלא

האם חקלאות בת קיימא ללא חומרי הדברה המדריך המלא

כדי להשיג מטרות אלה, נעשה שימוש בפילוסופיות, חוקים ונהלים רבים. מחקלאים ועד צרכנים, אנשים במגוון תפקידים חלקו ותרמו לחזון זה.

למרות שיש הרבה נקודות מבט ואנשים שונים, הנושאים הבאים נוכחים לעתים קרובות בהגדרות של חקלאות בת קיימא: הבסיס לקיימות הוא הרעיון שעלינו לספק את צרכינו מבלי לסכן את יכולתם של הדורות הבאים לספק את צרכיהם.

ניהול משאבי אנוש כולל התחשבות בחובות חברתיות כגון תנאי החיים והעבודה של העובדים, צרכי הקהילות הכפריות, ובריאותם ובטיחותם הנוכחית וארוכה של הצרכנים. ניהול קרקע ומשאבי טבע כרוך בשימור או שיפור של בסיס משאבים חיוני זה לאורך זמן.

המעבר לחקלאות בת קיימא מצריך בדרך כלל סדרה של פעולות צנועות וניתנות לביצוע עבור החקלאים. כמה מהר או עד כמה המשתתפים יכולים להתקדם במעבר תלוי בכלכלת המשפחה ובמטרות האישיות. חשוב להבין שכל בחירה קטנה נחשבת ועוזרת להעביר את המערכת כולה לאורך “הרצף החקלאי בר-קיימא”. הרצון לעשות את הצעד הבא הוא המפתח להתקדמות.

מהי חקלאות לא קונבנציונלית

המילה “חקלאות לא קונבנציונלית”, המקיפה מגוון נישות, היא רחבה. הנה המהות. מירקות מיוחדים ועד לצמחי מזון ומספוא, בעלי קרקע יכולים לבחור גידולי שדה.

גידולי שדה, כהמחשה שמנים המשמשים לבישול, תחבורה ומזון. קטניות מזון, דגנים וירקות דגנים ממגוון תרבויות, פירות יער ואגוזים צמחים משתלות וגננות, מוצרי יער וחקלאות.

חקלאות לא קונבנציונלית היא סוג של חקלאות שאינה מסתמכת על משאבי טבע. סוג זה של חקלאות שונה מחקלאות קונבנציונלית מכיוון שאינו משתמש בחומרי הדברה, דשנים או זרעים מהונדסים גנטית.

החווה הלא קונבנציונלית הפופולרית ביותר היא הידרופוניקה. הידרופוניקה היא שיטה לגידול צמחים ללא אדמה על ידי שימוש במים וחומרי הזנה מינרליים במדיום אינרטי כגון חצץ, חול או פרלייט. הידרופוניקה מאפשרת לצמחים לצמוח כל השנה בכל אקלים וניתן לעשות זאת בתוך הבית עם אור מלאכותי וכל חומרי ההזנה הדרושים.

חקלאות קונבנציונלית מול חקלאות בת קיימא

חקלאות קונבנציונלית היא סוג של חקלאות הנשענת על תשומות כימיות ומכאניות לייצור מזון. זו הייתה צורת החקלאות הדומיננטית במאה האחרונה, כאשר המהפכה הירוקה בשנות ה-60 פעלה כזרז חשוב להתרחבותה. החקלאות הקונבנציונלית זוכה לעתים קרובות לביקורת על השפעתה השלילית על איכות הקרקע וזמינות חומרי הזנה, הסתמכותה על דלקים מאובנים ותרומתה לשינויי האקלים.

חקלאות בת קיימא מתייחסת לדרך לגידול מזון שמטרתה לשמור על משאבי טבע כמו מים ואדמה תוך ייצור מזון בטוח ומזין. ניתן להבדיל בין חקלאות בת קיימא לחקלאות קונבנציונלית או תעשייתית. שיטות חקלאות בת קיימא מגוונות אך כוללות חקלאות אורגנית, פרמקלצ’ר (חקלאות המבוססת על מערכות אקולוגיות טבעיות), אגרואקולוגיה (שילוב יבולים ובעלי חיים) וחקלאות ביו-דינמית (באמצעות שיטות שפותחו על ידי רודולף שטיינר).

חקלאות תעשייתית

חקלאות תעשייתית היא המערכת החקלאית של ייצור בקנה מידה גדול של יבולים, בעלי חיים ומוצרים חקלאיים אחרים.

חקלאות תעשייתית היא סוג של חקלאות הנשענת על חד-תרבות, מיכון ותשומות כימיות כגון חומרי הדברה ודשנים כדי למקסם את הייצור. הוא פותח במהלך המאה ה-20 באזורים רבים בעולם כדי להחליף חקלאות קיום, הנשענת על תשומות נמוכות ושיטות עבודה עתירות עבודה.

חקלאות תעשייתית היא סוג של חקלאות המתאפיינת בייצור בקנה מידה גדול של יבולים לצריכה. המונח משמש בדרך כלל כדי להתייחס לחקלאות תעשייתית או לא אורגנית.

החקלאות התעשייתית זכתה לביקורת על השימוש שלה בחומרי הדברה, דשנים וקוטלי עשבים ועל צריכת האנרגיה הגבוהה שלה.

חקלאות מסורתית

המונח “חקלאות מסורתית” משמש להתייחס לחקלאות הנשענת על עבודה אנושית או מכונות המונעות על ידי בעלי חיים. זה נקרא גם “חקלאות אורגנית” או “חקלאות בת קיימא”.

חקלאות מסורתית קיימת כבר אלפי שנים והנוהג נמשך גם היום. המסורת מבוססת על הרעיון שחקלאות צריכה להתבצע באופן בר קיימא ואינו פוגע בסביבה.

ניתן להבדיל בין חקלאות מסורתית לחקלאות תעשייתית המשתמשת במכונות מודרניות, דשנים, חומרי הדברה וכימיקלים אחרים כדי לייצר מזון במהירות האפשרית בעלות נמוכה.

 

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן