דף הבית » מדריך הדברה » מי צריך לשלם עבור הדברה, השוכר או המשכיר? – כל מה שחשוב לדעת

מי צריך לשלם עבור הדברה, השוכר או המשכיר? – כל מה שחשוב לדעת

מי אמור לשלם על הדברה השוכר או המשכיר

הדברה היא מניעה וניהול של מזיקים, שהם אורגניזמים הגורמים נזק לאורגניזמים חיים, לצמחים או לרכוש. מזיקים כוללים גם חרקים המפיצים מחלות כמו יתושים או תיקנים.

זה יכול להיות גם שימוש בכל שיטה, חומר או טכניקה כדי להרחיק מזיקים מאזור מסוים. הדברה יכולה להיעשות על ידי שימוש בטכניקות שונות כגון חומרי הדברה, חיטוי והדרה. עם זאת, הדברה כוללת גם אמצעי מניעה כמו נוהלי תברואה והיגיינה נאותים. על מנת למנוע התפשטות של מזיקים ומחלות בקרב בעלי חיים, על בני האדם לנקוט באמצעי זהירות כמו ניקיון אחרי חיות מחמד ושינוי סביבת המחיה שלהם.

מזיקים בבניין דירות עלולים להוות מטרד ולגרום לבעיות בריאותיות לכולם. באחריות המשכיר לוודא שאין נגיעות מזיקים בנכס ושהוא מטפל בכך מיד עם הבאת תשומת לבם.

גם לדייר יש אחריות – עליו לנקות את כל הבלגן שהותירו מזיקים ולוודא ששאריות מזון לא יישארו על הרצפה או על משטחי הבית שלו.

בכל הנוגע להדברה לנכס למגורים, המשכיר אחראי לתחזוקת הנכס ולכל נזק שנגרם על ידי מזיקים. אלה כוללים אבטחה, שירותים ותחזוקה. השוכר נדרש לשלם דמי שכירות בנוסף לעמלות אלו.

יהיה זה הוגן עבור שוכר אם יידרש לשלם תשלום תמורת שירותים אלו מהמשכיר אך לא יהיה הוגן אם הם יחויבו מבלי לקבל הטבות כלשהן מאותם שירותים.

באיזו תדירות יש לבצע הדברה?

מזיקים עלולים להוות מטרד והם גם עלולים לגרום נזק חמור לביתכם. מזיקים מסוימים הם יותר מטרד מאחרים. הדברה היא דבר שחשוב לכולם, לא משנה היכן אתם גרים או איזה סוג של מזיקים יש בביתכם. רצוי לקבוע הדברה שוטפת כדי שתוכלו להימנע מכל נזק פוטנציאלי או סיכונים בריאותיים הנגרמים כתוצאה מהדבקה.

הדברה היא תהליך הכרחי בכל בית או עסק. אין זה יוצא דופן שהדברה מתבצעת כל שבוע, כל חודש, ואפילו מדי שנה. עם זאת, חשוב לציין כי תדירות ההדברה יכולה להשתנות בהתאם לסוג המזיקים הקיימים.

הדברה צריכה להיעשות בתדירות הנדרשת. כל חודש מומלץ לרוב המזיקים וחלקם מתבצעים מדי חודש, דו-חודשי, רבעוני ושנתי.

חשוב להקדיש זמן כדי להבין באיזו תדירות כדאי לקבוע הדברה בבית. התדירות תהיה תלויה בסוג המזיקים בביתכם, באיזה סוג הנזק הם גורמים ובאיזה מרחק אתם גרים מחברת ההדברה הקרובה.

כמה זמן הדברה יעילה?

קשה לתת תשובה חד משמעית לשאלה זו מכיוון שהיא תלויה בסוג המזיק ובמיקומו. עם זאת, ישנן כמה הנחיות כלליות שניתן לעקוב אחריהם על מנת לדעת כמה זמן ההדברה תהיה יעילה.

הדברה יעילה ביותר כאשר היא מתבצעת בהקדם האפשרי. זה גם צריך להיעשות באופן קבוע על מנת למנוע מהמזיק לחזור. הדברה יעילה לפרק זמן מסוים. זה יכול להיות יעיל עד שישה חודשים, אבל היעילות פוחתת לאחר חצי שנה.

 

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן